قواعد اولیه سئو سایت + نکات اولیه – 7 قانون اولیه سئو

نکات سئو
چکیده مطلب
قواعد اولیه سئو در متا وبز این مقاله به صورت نظرات و آپدیت مکرر می باشد و در این مقاله به نکات اولیه و قواعد سئو پرداخته میشود . تیم متاوبز خوش حال میشود که نظرات و تجربیاتتون را در مورد این قواعد در میان بزارید .
دسترسی آسان به مطالب

7 قانون سئوی گوگل که هر بازاریاب ( وب مستر سایت ) باید بداند

وقتی میخواهیم مشتریان آنلاین جذب کنیم ، باید از SEO برای تسلط بر موتورهای جستجو استفاده کنید. صدها سیگنال رتبه بندی وجود دارد که به تعیین نتایج جستجو کمک می کند. اینها شامل ساختار پیوند، کلمات کلیدی و زمان حضور در سایت برای نام بردن از چند مورد است.

وقتی بهترین راه های سئو را دنبال کنید و محتوای با کیفیت ایجاد کنید، پاداش دریافت خواهید کرد. اگر این کار را نکردید، پس انتظار داشته باشید که با خشم گوگل روبرو شوید.

برخی از بازاریابان به دلیل حذف محتوای بی کیفیت توسط گوگل با نتایج جستجوی ضعیف مجازات می شوند. این را در نظر داشته باشید که آیا استفاده از تکنیک سئو کلاه سیاه ارزش آن را دارد یا خیر.

بنابراین، اگر به دنبال استفاده از تاکتیک‌های سئو در تبلیغات و برندینگ خود هستید، حتماً قوانین را دنبال کنید.

اگر به دنبال توسعه یک استراتژی محتوا هستید، در اینجا هفت قانون سئو وجود دارد که من همیشه به صاحبان وب سایت جدیدی که به دنبال مشاوره سئو هستند، موعظه می کنم.

در حالی که برخی از این موارد ممکن است عادی به نظر برسند، اما اغلب افراد این موارد را نادیده می گیرند ، که می تواند آسیب زیادی به رتبه بندی جستجوی شما (و ضرر مالی به دلیل کمبود ترافیک وب سایت) وارد کند.

در این راهنما، من شما را با 7 قانون سئوی گوگل آشنا می‌کنم تا از آن آگاه باشید – و این نکات برای سایر موتورهای جستجو نیز مؤثر خواهد بود. در اینجا مهمترین قوانین سئو هستند که هنگام ایجاد استراتژی باید در نظر بگیرید:

1. هرگز از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید
2. برای کلمات کلیدی پر ترافیک رقابت نکنید
3. محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید
4. از لینک های با کیفیت پایین استفاده نکنید
5. سایت خود را به طور منظم به روز کنید
6. از دستورالعمل های بهینه سازی در سایت گوگل پیروی کنید
7. مراقب سرعت سایت خود باشید

نکات سئو
7قانون سئو

حال یکی یکی به موارد بالا می پردازیم :

1. هرگز از کلمات کلیدی سوء استفاده نکنید

کلمات کلیدی به موتورهای جستجو می فهماند که صفحه شما یا سایت شما در مورد چیست. در چه حوزه ای می باشد . سال‌ها پیش، بازاریابان بارها و بارها از یک کلمه کلیدی استفاده می‌کردند تا به گوگل نشان دهند که با آن واژه مرتبط هستند.

فکر این بود که اگر گوگل برای کلمه کلیدی که 10 بار استفاده می کنید رتبه 4 را به شما بدهد، اگر 20 بار از آن استفاده کنید رتبه اول را به شما خواهد داد.

ولی این قواعد طولی نکشید و فقط مدت کوتاهی به طول انجامید. کسانی که از پر کردن کلمات کلیدی به عنوان راهی برای دستکاری نتایج جستجو استفاده می کردند، خود را بدون ترافیک یافتند. و این را بدانند که اگر از این روش استفاده کنند هیچ پیشرفتی نصیبشان نمیشود .

پر کردن کلمات کلیدی نه تنها باعث می‌شود که محتوای شما  ناخوانا و ظاهری بد ، خوانده شود، بلکه سیگنال‌های رتبه‌بندی را کاهش می‌دهد.

یعنی :

گوگل از زمان ( ماندگاری ) در سایت به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. هر چی کاربری زمان طولانی‌تر در وب‌سایت شما باشد، گوگل آن را مرتبط‌تر می‌داند. اگر کاربر نتواند محتوای شما را بخواند زیرا پر از کلمات کلیدی است که مانند یک زبان خارجی خوانده می شود، به سرعت سایت شما را میبندند .

وقتی گوگل می بیند که مردم به سرعت از سایت شما خارج می شوند، می داند که کیفیت محتوای سایت شما ( یا سایت شما ) بی کیفیت ترین سایت می باشد و ارزش رتبه بندی را ندارد.

توصیه من این است که از کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) در محتوای خود استفاده کنید. به سادگی با چند کلمه کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید محتوا ایجاد کنید، اما از آنها به اندازه کافی استفاده کنید (2 تا 3 بار برای یک مقاله 500-800 کلمه ای).

سپس از کلمات کلیدی LSI از طریق مقاله برای تکمیل کلیدواژه های اصلی استفاده کنید. 

«پر کردن کلمات کلیدی» یا ( Keyword-stuffing ) بزرگترین اشتباهی است که شما به عنوان یک ادمین سایت یا تولید کننده محتوا می توانید مرتکب شوید. هیچ چیزی برای خوانندگان سایت شما ارائه نمی دهد و در نهایت باعث می شود که گوگل سایت شما را نادیده بگیرد .

2. برای کلمات کلیدی شلوغ و پرترافیک رقابت نکنید

در مورد کلمات کلیدی معمولی خود تحقیق کنید ، با این حال، به خاطر داشته باشید که استفاده از مرتبط ترین کلمه کلیدی همیشه بهترین استراتژی نیست، به خصوص زمانی که بیش از 70.000 نفر در حال حاضر از کلمه کلیدی استفاده می کنند.

به دنبال کلمات کلیدی مشابه یا منحصر به فردی باشید که همچنان به همان اندازه با کلمه هدف شما مرتبط هستند اما افراد کمتری از آنها استفاده می کنند.

روی این موارد تمرکز کنید زیرا می‌توانید با تلاش زیاد رتبه‌های بالاتری کسب کنید. سعی کنید کلمات کلیدی و مترادف آنها را طوری تنظیم کنید که مکمل یکدیگر باشند. این کار برای خواننده طبیعی به نظر می رسد .

می توانید از کلمات کلیدی پر ترافیک استفاده کنید، اما سعی کنید از آنها به عنوان مترادف کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

اگر تصمیم به استفاده از کلمات کلیدی پر بازدید دارید، توصیه می کنم از تکنیک آسمان خراش ( متاوبز )  برای انجام آن استفاده کنید. اگر با این موارد آشنا نیستید، اساساً به این معنی است که محتوایی را که برای آن کلمه کلیدی رتبه بالایی دارد، انتخاب می کنید، سپس برای بهتر کردن آن با ما و تیم متخصص سئو متاوبز در ارتباط باشید .

قواعد سئو
7 نکته در سئو

3. محتوای منحصر به فرد ( یونیک ) ایجاد کنید

یک استراتژی عالی سئو همیشه شامل تولید محتوای منحصر به فرد است.

مفید بودن و خوشنویسی محتوای شما به اندازه استراتژی SEO که برای آن طراحی می کنید بسیار مهم است.

یعنی  …

اگر محتوای شما خوب و به اندازه مفید نباشد، افراد کمی آن را خواهند خواند. وقتی افراد کمتری آن را می‌خوانند، سیگنال‌های رتبه‌بندی کمتری به Google نشان داده می‌شود. بعدش نتیجه منفی …

منحصر به فرد به معنای چیزی فراتر از “کیفیت” است. شما باید محتوایی رو تولید کنید و آن را ارائه دهید که خوانندگان شما قبلا ندیده اند. یک مقاله ای از استراتژی تولید محتوا باکیفیت به شما پیشنهاد میدم و آن را مطالعه کنید .

4. از لینک های خارجی بی کیفیت استفاده نکنید.

تمرکز زیادی روی لینک های داخلی وجود دارد که بسیاری از مدیران سایت فراموش می کنند که لینک های خارجی هم ، نیز مهم هستند.

باید مطمئن شوید که پیوندهای خارجی شما همگی به محتوای باکیفیت منتهی می شوند. فقط به خاطر لینک دادن لینک ندهید وگرنه به استراتژی سئوی خود ضربه می زنید.

لینکهای بد یا شکسته منجر به ناراحتی مشتریان می شود و می تواند بر رتبه بندی گوگل شما تأثیر بگذارد ( به همین دلیل است که باید سایت خود را به طور منظم به روز کنید ).

وقت خود صرف لینک هایی که مرتبط و تأثیرگذار و از بین سایت هایی که دارای قدمت بالایی بودند ، انجام دهید . اینها رابطه یا اتصالی هستند که شما می خواهید ایجاد کنید و کیفیتی که گوگل به آن پاداش می دهد.

با در نظر گرفتن این موضوع  ، تیم متاوبز توصیه می‌کند ، محتواهایی که قبلاً برای کلمه کلیدی هدفتون ایجاد کردید  اگر می‌خواهید رتبه‌بندی کنید و امتیاز بالایی بگیرید ، پیوند نزنید. در اصل، شما به آنها پیوند می دهید و به گوگل می فهمانید که محتوای آنها کمی بهتر از محتوای شماست. ( پس لینک دادن به رقیب ممنوع )

5. سایت خود را به طور منظم به روز کنید .

آیا تا به حال به وب سایتی رفته اید که خیلی وقته آپدیت نشده باشه مثلا 5 ساله که به روز نشده باشد؟ اصلا موندی تو اون سایت ؟ چند دقیقه موندی ؟

در وب سایت خود فعال بمانید و کانال های خود را به طور منظم به روز کنید. محتوا های قدیمی خود را کم کم بروز کنید ، تقریباً غیرممکن است که شاهد افزایش رتبه بندی از یک دامنه غیرفعال باشیم.

از به روز رسانی محتوای خود نترسید. د1ر واقع، شما همیشه مقالاتی خواهید دید که عبارت « به‌روزرسانی برای سال 2020 یا به شمسی سال 1401 – 1402  » یا چیزی مشابه این موارد را می‌گویند.

عکس

می‌توانید از تصویر بالا ببینید که چگونه یک شرکت بازاریابی با یک به‌روزرسانی ساده، یک پست را به محتوای همیشه سبز تبدیل کرد.

به همین دلیل بسیار مهمه که محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی کار نمی کند. می‌توانید محتوایی را که گوگل در رتبه‌بندی مشکل دارد ، به‌روزرسانی کنید تا در نتایج جستجو بالاتر بروید.

6. از دستورالعمل های بهینه سازی در سایت گوگل پیروی کنید

گوگل به طور مداوم بهترین شیوه ها و الگوریتم های خود را به روز می کند، بنابراین مطمئن شوید که به روز هستید. اکثراً تغییرات جزئی هستند، اما با این وجود باید به‌روز باشید.

مثلا = اگر گوگل کاری جزئی مثل کاهش ارزش URL ها با کلمات کلیدی خاص انجام می دهد، این قطعاً چیزی است که هنگام ایجاد محتوا باید بدانید.  ( و این مورد فرض و یک مثال میباشد )

بنابراین بروز باشید و واسه بروز بودن میتوانید از صفحه بروز رسانی سئو و گوگل متاوبز و یا بروز رسانی خود سایت گوگل استفاده نماید . بروز ماندن گوگل

بررسی نکات سئو
ضرورت های سئو

7. مراقب سرعت سایت خود باشید

همچنین باید سرعت وب سایت خود را کنترل کنید. و از آن مطمئن شوید که سریع و سرعت مناسبی برای کاربران دارد .این مورد واقعاً بسیار مهم است مخصوصاً در دنیای تلفن همراه ( واکنشگرایی )

به این سوال پاسخ بدید . اگر سرعت سایت مهم نیست، چرا گوگل با AMP عرضه شد؟

اگر نمیدانید AMP چیست به مقاله آن بروید .

شما باید عملکرد سایت خود را به طور منظم بررسی کنید. اگر متوجه کاهش سرعت سایت شدید، علت آن را جویا شوید و اگر این کار را نمی توانید کنید میتوانیم این کار را به دست تیم خدمات بهینه و سرعت سایت متاوبز بسپارید .

راستی سرعت سایتتون را با چه ابزاری چک میکنید ؟؟

ما دو تا ابزار سئو بهتون معرفی میکنیم و در پایین مقاله کامل و خدمات آن هم برای شما گذاشته میشود .

ابزار اول gtmetrix و اگر میخواهید  راهنمای کار با ابزار جی تی متریکس مطالعه نمائید . خدمات gtmetrix

ابزار دوم از همه مهم تر ابزار pagespeed میباشد و آن هم راهنمای کار با ابزار سرعت گوگل یا پیچ اسپید را به شما معرفی میکنیم .

خدمات سرعت pagespeed گوگل

شما با کمک این ابزار ها ، اطلاعاتی از سرعت و عملکرد وب سایت خود دریافت خواهید کرد.

اگر همه چیز سبز است یعنی همه موارد مشخص شده سبز یا درجه A یا امتیاز 100 دارید ، سایت شما بهترین است .

یک قانون کلی خوب این است که حداقل یک بار در هفته یک آزمون عمومی سرعت سایتتون و گزارشی از سرعت سایتتون داشته باشید و آن را چک نمائید .

نتیجه گیرید در مورد 7 قواعد اولیه سئو و گوگل

همانطور که روابط ایجاد می کنید و استراتژی بازاریابی خود را گسترش می دهید، چیزهای کوچک تفاوت ایجاد می کنند. به تکنیک های ساده سئو مانند اینها توجه کنید و احتمالاً در مسیر رتبه بندی جستجوی بهتر حرکت خواهید کرد.

حتی اگر برای اجرای یک استراتژی کامل آماده نیستید، صرف زمان برای تنظیم برخی از عناصر اولیه جستجو پسند همچنان می‌تواند نتیجه دهد.

با تشکر گروه سئو متاوبز

منبع : semrush

نویسنده
مدیر بلاگ
مدیر بلاگ

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *